2 Temmuz 2013 Salı

Hangi Sitelerden Tanıtım Yazısı Almalıyım ?

Google‘nin en son güncellemesi olan Penguen 2.0‘ı sitemizde belli yazılarla tanıtmaya çalıştık. Google‘nin bu algoritma değişikliğinde ki en büyük etki backlink , backlink çeşitliliği ve backlink stratejileri oldu.Google algoritma değişikliği henüz tamamlanmadı , fakat yinede etkilenen siteler mevcut. Sizlerde bu durumdan etkilenmek istemiyorsanız, özellikle backlink stratejilerinizi belirlemelisiniz. Daha doğrusu düzenlemelisiniz. Daha önce yine penguen ile ilgili bir yazımızda hangi siteler google penguen 2.0′a göre spam muamelesi görecek ve görüyor anlatmıştık. Bu yazımızın ardından bu işlerle uğraşan kesim bazı zıtlıkların olduğunu aktardılar. Bu aslında bir yanlış anlamaydı.Olay aslında şu şekilde. Penguen algoritmasına göre paralı backlink almak yasak, Google bunu bir şekilde anlayacak. Footer backlink başta olmak üzere bir çok backlink çeşidi mazi oluyor. Bir yazımızdaysa tanıtım yazılarınada dikkat edilmesi gerekliliğini vurguladık. Google Penguen’e Göre Tanıtım Yazısı Nasıl Alınmalıdır ? başlıklı makalemizde sizlere bu kriterleri sıralayacağız
İyi Bir Tanıtım Yazısı Nasıl Olmalıdır ?




1- Reklam Olduğu Belli Olmamalıdır

Yazılarınızın reklam olduğu belli olmamalıdır. Örnek verecek olursak bütün içerik sanki derlenmiş ve gerekli / lazım olan bağlantı sizin sitenizden sağlanmış gibi görünmelidir. Sizden sağlanan bu backlink, google gözünde de insanlığa yararlı gibi olacaktır yani sizler makalenin içinde örnek verecek olursam bir “klima” sitesi tanıtıyorsanız, “İstanbul Klimacı” diye tanıtım yazısı alıp sitenizi komple tanıtım, su tarihte açıldı , bu tarihte kapandı, vizyon şu, misyon bu derseniz bu yazı direk ben paralı alındım diye bağırır. Yapmanız gereken “Klima Faydaları” tarzında bir yazı hazırlayarak,yazı içerisinde sizden bahsedilmesini hissettirmeden sağlamak.Ön plana çıkartmadan link vermektir. Örnek vermemiz gerekirse ;

2- Sitenizin kategorisine alakalı ve alt kategorilerinde olmalıdır.

Elbette ki tanıtım yazılarının daha önceden beri alakalı sitelerden alınmasının önemini biliyoruz. Fakat bu güncellemeyi üstteki örnekte belirttiğimiz tarzda bir yazı yayınlatmak için sizin vereceğiniz içeriği uygun bir site olmalıdır. Yani yukarıdaki metni bizler teknoloji,sosyal medya, e-ticaret içeriğine sahip sitelere verebiliriz fakat bir yemek tarifleri sitesine vermemeliyiz abes kaçacak ve Google bunu anlayacaktır. Matt Cutts’un söylediği gibi google bir şekilde bu tarz spamları bulacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder