2 Temmuz 2013 Salı

Ne Sitesi Açmalıyım ?

Bir çok kişi hiç bir planlama, araştırma yapmadan sitesini açıp, özgün içeriklerini girip, belli bir süre bekledikten sonra backlinkler alarak ilk sırada/sayfada çıkmayı bekliyor. Fakat, daha en baştan hata yaptığının farkında olsa ve belli bir plan ve strateji geliştirse hangi kelimelerde çıkma şansının olduğunu, o kelimenin popülerliğini baz alarak istediğiniz kelimede yükselmenin ne kadar zor ya da kolay olduğunu %100'e yakın bir sonuçla elde edeceksiniz. Yani ''anahtar kelime araştırması'' dediğimiz olayın daha ayrıntılısı ve daha net bir sonuca yakın olanı bir şekilde araştırma yapmış olacaksınız. Çok daha fazla uzatmadan makaleye giriş yapayım.




Öncelikle, anahtar kelime araştırması için size önereceğim bir kaç adet site var. Bunları kullanmanız size ilham verip, fayda sağlayacaktır. Bu siteler;

1- [URL="https://adwords.google.com/keywordtool"]Google adwords kelime aracı; bu siteyi mutlaka kullanmalıyız. Çünkü; KEI değerini hesaplarken de bu siteyi kullanacağız.
2- [URL="http://ubersuggest.org/"]UberSuggest; Bu site de çok detaylı anahtar kelime tavsiyesi veren bir site. Sitedeki dil seçeneği Turkish olarak ayarlayıp arama yapmayı unutmayın.
3- [URL="http://www.soovle.com/"]Soovle; Bu sitede çok detay olmamasına rağmen sitedeki boşluğa anahtar kelimenizi yazınca, anahtar kelimenizin Yahoo!, Bing, Answers, Amazon ve Youtube gibi arama yapılma potansiyeli yüksek sitelerdeki anahtar kelime tavsiyelerini anlık olarak ekranınıza getirir.

Bu anahtar kelime araçlarının hepsini mutlaka kullanmanızı öneririm. Çok farklı ve çeşitli tavsiyeler verdiği için mutlaka işinize yarayacaktır.

Öncelikle yukarıdaki anahtar kelime araçlarını kullandığınıza ve aklınıza yatan anahtar kelimeleri bir word dosyasında tablo oluşturarak kaydetmenizi tavsiye ederim. Aşağıda örnek vermiş olduğum resimdeki gibi bir tablo oluşturmanız sizin işinizi çok kolaylaştıracaktır.


Öncelikle, belirlediğimiz anahtar kelimeleri Google adwords kelime aracında Eşleşme türünü [Tam] olarak seçip arıyoruz ve Genel aylık aramalar kısmındaki sayıyı tablomuza kaydediyoruz.

Daha sonra anahtar kelimemizi google'da olduğu gibi arıyoruz. Mesela, belirlediğimiz anahtar kelime ''ikinci el araba'' kelimesi ise google'a olduğu ikinci el araba yazıyoruz ve çıkan sonuç sayısını da word dosyasındaki tabloya ''rekabet'' başlığı altında not ediyoruz.

Son adım olarak da yine aynı anahtar kelimemizi google'da ''allinanchor: ikinci el araba'' şeklinde arıyoruz. Bu bilgiyi formülde kullanmayacağız ama işimize çok yarayacak. Bunu da word dosyamızdaki tabloya ''net rekabet'' başlığı altında ekleyelim.

Şimdi gelelim KEI değerini nasıl hesaplayacağımıza; Ben size daha açıklayıcı olması için anahtar kelime olarak ''ikinci el araba'' kelimesi üzerinden örnek vereceğim.

1- Adwords anahtar kelime aracımızda [Tam] eşleşmeli olarak anahtar kelimemiz olan ''ikinci el araba'' kelimesini arıyoruz ve Genel aylık aramalar kısmındaki sayıyı tabloya yazıyoruz. Doğru yapıp yapmadığınızı kontrol etmeniz için de ekran görüntüsü ekliyorum.
''genel aylık aranma'' değerimiz 110.000 imiş. Bunu tabloya eklemeyi unutmayalım.


2- Bu adımda ise anahtar kelimemizi olduğu gibi google'da arayıp karşımıza çıkan rakamı tablodaki ''rekabet'' kısmına ekleyeceğiz.
''rekabet'' değerimiz 15.600.000 imiş. Bunu da tablomuza kaydedelim.


3- Son adım olarak da ''net rekabet'' değerimizi belirleyeceğiz. Bunun için de google'da ''allinanchor: ikinci el araba'' şeklinde arama yapacağız.
''net rekabet'' değerimiz ise; 204.000.000 imiş. Bu değerimizi de tabloya kaydedelim.


Şimdi gelelim KEI değerinin nasıl hesaplandığına?

Genel aylık aranma X Genel aylık aranma / Rekabet = KEI değeri

(Buradaki ''X'' işareti çarpma işlemini, ''/'' işareti ise bölme işlemini temsil ediyor.)

Bu işlemi örneğimizdeki sayılar ile yapacak olursak;

110.000 X 110.000 / 15.600.000 = 775,641025 gibi bir rakam çıkacaktır.

KEI değerimiz ne kadar büyük ise o kelimede yükselmek o kadar kolaydır. FAKAT!

Unuttuğumuz bir şey yok mu sizce? ''Net rekabet'' dediğimiz olay burada devreye giriyor. KEI değerimizin büyük olmasının yanında ''net rekabet'' dediğimiz değerinde çok fazla büyük olmaması gerekir. Eğer, bu örnekteki gibi KEI değerinin büyük olup, net rekabetinde büyük olduğu bir kelime varsa şu anlama gelir; o kelimede yükselmek kolaydır ama karşında ''net rekabet'' değeri kadar farklı sayfadan oluşan rakip vardır. Bu yüzden bu kadar rakibi geçebileceğine inanıyorsan bu kelimede yükselmek için çalışmalara başla! Çünkü; o kelime yükselmek sorun değil, esas sorun; karşındaki milyonlarca sayfayı geçmektir. Eğer uğraşamam diyorsan başka bir kelimenin KEI değerini hesaplamaya başlayabilirsin.

Sonuç olarak; KEI değerinin yüksek olup, net rekabet değerininde çok fazla olmadığı kelimeler en ideal kelimelerdir.

Not: Anahtar kelimenizden verim almanız için, anahtar kelimenizi google adwords kelime aracındaki genel aylık aranma hacminin en az 3 haneli rakamlarda (1xx)olması size tam verim sağlayacaktır.

Son olarak verdiğim ''ikinci el araba'' örneğini ve sonuçlarının tablo şeklini aklınızda hiç bir soru kalmaması için ekliyorum.

1 yorum:

  1. apple watch stainless steel vs titanium - TITaniumArts
    T-10 Stainless Steel revlon titanium max edition vs titanium - TITaniumArts - titanium ingot TITaniumArts - TITaniumArts is titanium trim as seen on tv a titanium blue trademark of the manufacturer of mechanical head titanium ti s6 watches.

    YanıtlaSil